2014-01-11 11:26:00

Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji

Romska djeca moraju biti ravnopravno uključena u sve odgojno-obrazovne ustanove, čime bi stekla jednake mogućnosti za kvalitetno školovanje kao i sva ostala djeca.

Projekt Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji (RO-ufos-luna-MI) Učiteljskoga fakulteta u Osijeku, kao nositelja projekta, i Udruge romskog prijateljstva Luna, partnera na projektu, odabran je za financiranje sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Opći je cilj projekta promicanje jednakih mogućnosti i integracija romske djece u obrazovni sustav Republike Hrvatske. Ovaj projekt poboljšat će osnovno obrazovanje romske djece, posebice stavljanjem naglaska na važnost njihove socijalizacije i integracije u ranome djetinjstvu. Suradnici na projektu su Agencija za odgoj i obrazovanje – Podružnica Osijek, Osnovna škola „Dr. Franjo Tuđman“ te Dječji vrtić „Cvrčak“ iz Belog Manastira. Projekt će se provoditi 18 mjeseci na području Baranje i grada Osijeka. Održavanje pedagoških radionica u OŠ "Dr. Franjo Tuđman" jedna je od aktivnosti u okviru projekta Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji (RO-ufos-luna-MI). Pedagoške radionice održavale su se od 8. do 10. siječnja 2014. godine u OŠ "Dr. Franjo Tuđman" u Belom Manastiru od 9.00 do 16.15 sati. Teme pedagoških radionica bile su usmjerene na jačanje kompetencija za rad u višekulturnoj sredini s posebnim naglaskom za rad s učenicima romske nacionalne manjine. Pedagoške radionice vodile su doc. dr. sc. Vesna Bedeković, dr. sc. Ana Kurtović, dr. sc. Silvija Ćurak, Ivana Petanjek, prof., Ivana Šibalić, prof. i Ida Somolanji Tokić, prof. U okviru pedagoških radionica govorilo se o ranom učenju jezika, pomaganju romskim učenicima, nenasilnoj komunikaciji, aktivnom slušanju, kreativnom rješavanju problema, strategijama za razvoj samopouzdanja i strategijama nošenja sa stresom kod djece, pozitivnoj disciplini te prilagodbama u radu s učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju. Sudionici stručnog skupa održanog u OŠ „Dr. Franjo Tuđman“ stekli su temeljne kompetencije za rad s učenicima romske nacionalne manjine i socijalno ugroženom djecom. Unatoč velikim naporima koji se posljednjih nekoliko godina ulažu u uključivanje romske djece u redovno obrazovanje problemi su još uvijek golemi. Kroz pedagoške radionice učitelji i studenti predložili su odgojno-obrazovne aktivnosti koje će pridonijeti socijalizaciji i integracije romske djece i stjecanju jezičnih kompetencija. Potrebno je naglasiti kako su pedadoške radionice ojačale i kompetencije odgojitelja, učitelja i studenata za rad u višekulturnoj zajednici. Niži životni standard Roma, njihov suživot i opći odnos Roma i ostatka društva moraju se uzeti u obzir i mijenjati ako želimo popraviti situaciju. Upravo su pedagoške radionice pokazale kako je odgoj i obrazovanje romske djece i njihova integracija od iznimne važnosti kako bi se te razlike smanjile te kako je poželjno i dalje nastaviti sa sličnim aktivnostima kako bi se romskoj djeci pružio bolji život i obrazovanje.

Silvija Kleš


Osnovna škola "Dr. Franjo Tuđman" Beli Manastir