1. sat |
8:00-8:45 |
13:30-14:15 |
2. sat |
8:50-9:35 |
14:20-15:05 |
3. sat |
9:45-10:30 |
15:15-16:00 |
4. sat |
10:40-11:25 |
16:05-16:50 |
5. sat |
11:30-12:15 |
16:55-17:40 |
6. sat |
12:20-13:05 |
17:45-18:30 |
U belomanastirsku OŠ "Dr. Franjo Tuđman" stigli su - roboti. Riječ je o projektu Croatian Makers, koji provodi Institut za razvoj i inovativnost mladih. Robotika i automatika, kažu u Institutu, idealni su alati kako za ulazak u svijet programiranja, tako i općenito u STEM zanimanja u kojima je naše školstvo deficitarno.
- Sredina u kojoj žive učenici siromašna je najviše zbog posljedica rata te pogrešnim politikama vlasti općenito. Te posljedice će trajati predugo da bi sadašnje i buduće generacije mogle uhvatiti korak s vremenom. U školama kasnimo sa sustavnim radom na obrazovnim postignućima učenika u području automatike i robotike, pa ovaj projekt pozdravljamo - kaže ravnatelj Damir Mendler, naglašavajući kako će robotička oprema (Lego i Arduino), pristigla u školu olakšati učenicima razvoj sposobnosti analitičkog mišljenja i rješavanja problema, sistematičnost, preciznost, inovativnost i kreativnost, bez čega nema napretka. Cijela priča je zamišljena na način da učenici tijekom izvanškolskih aktivnosti rade na izradi programskih kodova pomoću kojih će roboti izvršavati zapovijedi.
- Tri su osnovne zapovijedi koje bi, nakon izrade programa, roboti trebali izvršavati, slijediti crtu, izbjeći prepreku i navoditi ih putem računala ili mobitela - objašnjava Darko Ratkajec, koji će napredne učenike uvoditi u svijet automatike, robotike i informatike. Osim što će učenici dobivati nova znanja, sudjelovat će u Croatian Makers ligi u kojoj će sudjelovati oko 200 škola i raznih udruga. U sklopu lige nekoliko je kola, a uoči svakog od njih na školske će adrese stizati zadatci na kojima će učenici sa svojim voditeljima raditi po tjedan dana uoči nastupa.
- U planu je pet kola, a nakon završetka lige robotička oprema postaje vlasništvo škole - kaže Mendler, izražavajući zahvalu što su im otvorena vrata u budućnost. Dodaje kako je robotička oprema izazvala veliku radost među učenicima, ali i kako ona predstavlja izazov za njega, te za učitelje informatike i tehničkog odgoja.